Adjiedj Bakas’ Communicatietrends

Om echt uit te pakken laat je je auto helemaal inpakken

Carwrappen is een uitkomst voor bedrijven die hun auto willen voorzien van een professionele en unieke uitstraling. Grote voordelen: alles kan, elke kleur kan en de inruilwaarde lijdt er niet onder: de wrap kan er gewoon weer af.

‘Wat een kleur hè? Die zie je nooit zo op een Mini.’

De vriendin staat te glanzen naast haar matzwarte Mini Cooper S. Het matzwarte maakt de hele auto anders, stoer, een tikje gemeen zelfs en in ieder geval opvallend. Ze heeft hem laten wrappen. ‘Als ik ‘m straks weer inruil kan die wrap eraf en dan is de originele lak nog helemaal als nieuw.’

Inpakken

Dat laatste is inderdaad hét grote voordeel van wrappen boven overspuiten en precies de reden waarom wrappen zo enorm in zwang is bij bedrijven en ondernemers die hun wagenpark of bestelbus willen voorzien van hun huisstijl.

Logo’s, kleuren, belettering, alles is te carwrappen – want wrappen is niks anders dan de auto inpakken met een bedrukbare folie.

Wat kan op die folie (er zijn allerlei verschillende soorten, carbon, vinyl) kan op de auto, zo simpel is het. Zo kun je je bedrijfsauto, bestelbus of vrachtauto net zo uniek maken als een matzwarte Mini Cooper.

Fabrieksnieuw

En zo kan Herbalife de BMW 1-serie van zijn distributeurs laten rondrijden in knalgroen met zwart en wit, met het Herbalife-logo over de hele zijkant afgebeeld. Als je een BMW in die kleurstelling laat spuiten is hij moeilijk door te verkopen. Met een wrap is het geen enkel probleem, die kan er na gebruik gewoon weer af. Alsof je een wetsuit uittrekt. En de auto oogt nog fabrieksnieuw.

Wetsuit

De wrap zit nog strakker om een auto dan een wetsuit. Je ziet het niet, en dat verklaart mede het succes. Voor ondernemers die hun naam, logo, reclame of promotie op hun auto willen met een professionele uitstraling. En voor particulieren, zoals de vriendin met de matzwarte Mini. Die gaat echt niet rondrijden in een gerimpelde auto.

We zetten hieronder de 9 grote voordelen van carwrappen op een rij:

  1. Alles kan, in kleur, logo’s, letters, glanzend of mat, kortom, alles waarmee vinylfolie te bedrukken is. Dat zorgt voor extra attentiewaarde op straat en in het verkeer.
  1. Dankzij de opmars van carwrappen is de kwaliteit hoog en de prijs laag – zeker in vergelijking met spuiten. De wrap-laag blijft zeker 6 tot 10 jaar goed.
  1. Je auto blijft als nieuw, want de originele lak wordt niet aangetast en zelfs beschermd (tegen UV-straling, vogelpoep, vuil, krassen, steenslag, alles).
  1. Unieke uitstraling: er is geen tweede van jouw auto – of je moet dat juist willen voor jouw wagenpark.
  1. Je kunt er gewoon mee door de wasstraat.
  1. Zitten er krassen op de folie? Zet de haarföhn er even op en ze zijn weg. Of zet je auto gewoon in de zon en de krassen verdwijnen als sneeuw.
  1. Elke auto kan gewrapt worden.
  1. Je hoeft de nieuwe kleur van je bestel/bedrijfsauto niet door te geven aan de RDW (de kleur staat namelijk niet op het kentekenbewijs). Voor een personenauto moet je een kleurwijziging door carwrapping wel aan de RDW doorgeven (aanpassing op kentekenbewijs is gratis).
  1. (Kleine) wijziging in je huisstijl? Aanpassen is een fluitje van een cent.