Adjiedj Bakas’ Communicatietrends
Adjiedj Bakas
Communicatie
trends

Trending Trends

Kindermarketing

Kindermarketing kan dodelijk effectief zijn

K3, Spongebob, Dora, Minions, Mega Mindy, Nijntje. Het lijken onschuldige en grappige kinderidolen maar afgedrukt op de verpakking van snoep, koek, chips en ijs zijn het moordenaars. Kindermoordenaars. Marketing werkt, dat blijkt maar weer eens, maar kan ook dodelijk effectief zijn. Het is tijd dat deze kindermarketing stopt. Lees verder

reclame

Gratis reclame maken kan gewoon, dat bewijst Bont voor Dieren

Bont is nog steeds heel populair, vooral onder jongeren. Die hebben blijkbaar geen idee hoeveel dierenleed daarmee gepaard gaat. De Bont voor Dieren voert dus anti-bontcampagnes, maar heeft daar geen budget voor. Toch maken ze spraakmakende reclame voor 0 euro. Hieronder lees je de 4 geheimen achter 0-euro-marketing. Lees verder

social selling

Social selling, hoe doe je dat? De snel-en-simpel-methode

Social selling is aantrekkelijk omdat mensen naar jóú toe komen in plaats van dat jij naar hen toe moet. Maar hoe zorg je ervoor dat je interessant en betrouwbaar gevonden wordt, waardoor klanten dus echt naar jou toe komen? Heel simpel: be good and tell it op social media. Hoe je dat doet lees je […] Lees verder

action

Geheimen waar Action aan vasthoudt en die geen geheimen zijn

Action wordt groter en groter. Waar V&D alleen online nog bestaat en Hema met een terugloop kampt, groeit het bedrijf met maar liefst 28% in 2017. Dat komt ook door de groei in aantal filialen, maar de winkelketen boekte ook een autonome groei van 5%. Hoe flikt Action hem dat en hoe blíjft het bedrijf […] Lees verder

datingapp

Datingapp van Domino’s leidt tot domino-effect in de media

Houd jij van peperoni op je pizza? En ananas op je pizza, is dat een go of juist een no go? Je kunt lang discussiëren over welke pizza wel of niet lekker is en hoe je die moet eten. Dat bracht pizzabakker Domino’s op een lumineus idee: Domino’s Dating, oftewel daten op basis van jouw […] Lees verder

Veel kleinere bedrijven laten hun mooiste kansen liggen

Professor Betteke van Ruler heeft vele duizenden communicatiespecialisten opgeleid. En ook al is ze inmiddels als hoogleraar gestopt, nog steeds komt ze met vernieuwende inzichten in communicatie. Zoals het Strategisch Communicatie Frame, een nieuw communicatiemodel, en Reflectieve Communicatie Scrum waarbij communicatiedoelen in teamverband worden gerealiseerd. Lees het hele artikel in m4.

Lees verder