Adjiedj Bakas’ Communicatietrends
Adjiedj Bakas
Communicatie
trends

Trending Trends

merkloyalisten

Hoe trek je merkfans of merkloyalisten in jouw kamp?

Iedere consument zweert bij bekende merken. Maar de ene groep merkkopers is gevoeliger voor aanbiedingen, reclame en de kwaliteiten van andere merken dan de andere. Maar op wie moet je je als marketeer nu richten? Op merktrouwe Nederlanders of juist op merkswitchers? Op merkfans of op gemaksshoppers? Of moet je juist merkloyalisten proberen over te […] Lees verder

bloggen

De 10 redenen waarom jij als ondernemer moet gaan bloggen

Je stopt heel veel energie en tijd in het dagelijks runnen van je onderneming. Dat doet iedere MKB’er met hart voor zijn of haar zaak. Toch is het goed om af en toe even afstand te nemen, en naast werken ín je bedrijf ook te werken áán je bedrijf. Ga bloggen. Voeg een blog aan […] Lees verder

netwerkborrel

Zo verkoop je jezelf, bij een verkoopgesprek of netwerkborrel

Ga jij weleens met een onzeker gevoel naar je klant? Bezoek je weleens een netwerkborrel met een ik-wil-hier-helemaal-niet-zijn-gevoel? Een netwerkborrel is als een verkoopgesprek: je moet jezelf verkopen. Daarvoor zet je alle beschikbare middelen in. We zetten er hieronder zeven onder elkaar. Lees verder

purpose

Purpose marketing is oké, maar vooral een hype

Purpose marketing is een hype. Nu zelfs supermarkt Plus een reclamefilmpje maakt over een Syrisch vluchtelingenkind tel je zonder purpose in je marketing niet meer mee als marketeer. Maar is dat wel zo? Hoe doe je dat dan als purposeloos bedrijf? Prikt de consument daar niet doorheen? En geeft hij of zij nu echt wel […] Lees verder

kerstreclame

Kerstreclame waar je om moet huilen of lachen

Wat de Superbowl in de VS is, is kerstmis steeds meer in Nederland. Tijdens de rust van de Superbowl-finale strijden grote merken om wie de indrukwekkendste nieuwe reclamefilm uitbrengt. In Nederland strijden de supermarkten om de beste kerstreclame. We zetten ze op een rijtje, mét natuurlijk de beste Britse en Duitse kerstreclamefilms, en een Noorse. […] Lees verder

Alle succesvolle bedrijven denken groot en groots

Succesvolle bedrijven zijn bijna allemaal klein begonnen, maar denken van meet af aan groot en groots. Kijken naar een wereld en markt die een stuk groter is dan de eigen omgeving. Ze durven zich radicaal anders te presenteren dan de concurrentie en hebben een ambitie die veel verder gaat dan het nu. Lees verder in […]

Lees verder