Adjiedj Bakas’ Communicatietrends
Adjiedj Bakas
Communicatie
trends

Trending Trends

bestelgemak

Voor consumenten is online bestelgemak belangrijker dan prijs

Jij hebt een webshop. Hoe zorg je dan dat consumenten bij jou kopen? Een lage prijs, waarmee je concurreert tegen andere (grotere) aanbieders? Nee, het is niet prijs, het is het bestelgemak wat de doorslag geeft. Nederlanders vinden eenvoudig en snel online bestellen belangrijker dan de laagste prijs. Korte levertijd is een ander doorslaggevend aspect. Lees verder

rebranding

Wanneer wel en wanneer niet een rebranding?

Nuon verandert zijn naam in Vattenfall. Wat hebben de 2,5 miljoen Nederlandse klanten van Nuon daaraan? Beter gezegd: hoe kan Nuon uitleggen waarom die naamsverandering goed is voor hen? Wie een rebranding doorvoert moet van goeden huize komen. Kijk maar naar de pudding van Saroma. Lees verder

verzenddozen

Waarom minder loze ruimte in je verzenddozen zo essentieel is

De zon komt voor niets op en lucht is gratis, behalve in één sector. Daar kost lucht goud. In de retailmarkt. Daarin wordt, omdat de verzenddozen veel te groot zijn voor de producten erin, dagelijks heel veel lucht vervoerd. Dat kost onnodig geld, onnodige milieubelasting en je klanten worden er ook niet blijer van. Sterker, […] Lees verder

retailers

De 16 niet te missen trends voor retailers van dit moment

De Nederlandse markt voor retailers verandert haast elke dag. Hoewel fysiek winkelen nog immens populair is, zouden retailers meer belevenis moeten aanbieden in hun winkels. Ook voor Click & Collect en meer synergie tussen on- en offlinekanalen. Online first is nog niet aan de orde maar spraakassistentie komt op. Omdat de meeste klantreizen online beginnen […] Lees verder

plastic

Te veel plastic in je verpakking? Wacht u voor de waakhond

Elke ondernemer of marketeer moet vandaag nog zijn of haar producten checken op onnodig gebruik van plastic in verpakkingen. Of op misplaatste gezondheidsclaims of vreemde toevoegingen, zoals overmatig veel suiker in light-producten. De consument en consumentenorganisaties worden namelijk steeds kritischer en schrikken er niet voor terug om jouw merk of bedrijf publiekelijk aan de schandpaal […] Lees verder

Storytelling: Alleen een goed verhaal zet mensen in beweging

Lisa Lipkin is een Amerikaanse storyteller. Verhalen vertellen is haar beroep. Oorspronkelijk in grote musea waar zij delen van de Amerikaanse geschiedenis tot leven bracht, maar de laatste jaren als consultant van de meest uiteenlopende bedrijven, ondernemers en corporate leiders. Want, zo is haar visie, om succesvol te zijn, heeft iedereen een goed verhaal nodig. […]

Lees verder